Din varukorg är tom!  

Köp- och leveransvillkor

Hos EPYC.SE kan du köpa nordisk designade produkter av högsta kvalitet. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.epyc.se, där kunden är bosatt i Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler. Som kund hos EPYC.SE har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på info@epyc.se Vår målsättning är att kundservice ska besvara ditt mejl inom 1 - 3 vardagar. 

 

Produkter och totalkostnad

Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegräsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. Vi reserverar oss för slutförsäljning.  

 

Försäljning till minderåriga

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

Priser

De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% (alt 6%) moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering. 

 

Presentkortskod / Rabattkod

 

Eventuell presentkortskod eller rabattkod anges i varukorgen under "Ange rabattkod / presentkortskod". Rabattkoder kan ej kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden. Ansvaret för att ange korrekt rabattkod ligger hos kunden och prisjusteringar pga. felaktig rabattkod kan ej genomföras i efterhand. Fler än ett presentkort kan ej användas på ett köp i kassan. Vänligen kontakta info@epyc.se om du vill använda mer än ett presentkort vid samma beställningstillfälle. Observera att rabattkoder inte gäller vid köp av presentkort.

 

Ångerrätt & öppet köp

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Tänk på att varan ska returneras i oförändrat skick och i originalförpackning. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer - bifoga följesedeln i paketet och ange tydligt vad du vill returnera så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur. Originalförpackningen får inte användas som ytterkartong då produkten kan skadas. Om varan är använd och inte längre i ett oförändrat skick förbehåller vi oss rätten att vid retur göra ett värdeminskningsavdrag på återbetalningen. I de fall produkten är specialtillverkad för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Ångerrätt gäller ej för företagskunder.

Returer ska skickas till vår adress, som du finner längst ner på hemsidan, och det går bra att paketet skickas till ombud för uthämtning. Tänk på att du ansvarar för att varorna kommer fram hela till oss. Packa därför gärna varorna noggrant så att de inte skadas och gärna med en spårbar försändelse, t.ex. paket eller rekommenderat brev. Vid retur av paket från utlandet är det viktigt att märka paketet med RETUR för att undvika extra kostnader. Ångerrätt gäller inte för måttanpassade eller specielbeställda produkter enligt dina instruktioner.

 

Garantier

 

Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige. 

 

Reklamation

 

Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, ber vi dig att kontakta oss info@epyc.se Vi kontakta dig inom 1-3 dagar för att hjälpa dig vidare med ärendet. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar EPYC.SE frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten. 

 

Tvistelösning

Vid en eventuell tvist kommer EPYC att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. 

 

Alternativ tvistelösning

Du har i din egenskap av konsument inom EU rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnats åtgärdas genom direktkontakt med oss, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan. EU-kommissionens plattform för klagomål finns tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr

 

 

Force Majeure

 

EPYC.SE är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc. 

 

Fraktsätt

POSTNORD till utlämningsställe – Fri frakt när du beställer över 449 kr, annars tillkommer fraktkostnad på 65 kr. Leveranstiden för produkter i lager är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige. Du får ett sms när paketet finns att hämta hos ditt valda utlämningsställe.

 

Leveranstid 1-3 dagar inom Sverige 

Leveranstid 2-4 dagar Tyskland 

 

Beräknad leveranstid varierar och står att läsa i varje produktbeskrivning. Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post.

Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt. 

 

Transportansvar, skador på försändelser

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från EPYC.SE väg till kund är EPYC.SE ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig att kontakta info@epyc.se . 

 

Outlösta paket

För paket som inte löses ut förbehåller sig EPYC.SE rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 250 kr inklusive moms. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna. 

 

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

 

Betalningsalternativ företag 

- Faktura
Betalningsvillkor 10 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Betalningsvillkor är 10 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen